Szumańska-Grossowa Hanna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Proza
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(10)
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(16)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(794)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Szumańska-Grossowa Hanna
(-)
Disney Walt
(460)
Krzyżanowski Julian
(392)
Konopnicka Maria
(313)
Otwinowska Barbara
(309)
Zarawska Patrycja
(288)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(240)
Leśmian Bolesław
(234)
Steel Danielle (1947- )
(234)
Krasicki Ignacy
(229)
Mickiewicz Adam
(218)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Sienkiewicz Henryk
(193)
Drewnowski Jacek
(188)
Roberts Nora
(184)
Kraszewski Józef Ignacy
(183)
Fabianowska Małgorzata
(171)
Jachowicz Stanisław
(159)
Słowacki Juliusz
(153)
Marciniakówna Anna
(150)
Chotomska Wanda
(142)
Orzeszkowa Eliza
(140)
Zimnicka Iwona
(140)
Lech Justyna
(138)
Sandemo Margit
(136)
Rolando Bianka
(131)
Czechowicz Józef
(119)
Courths-Mahler Jadwiga
(118)
Prus Bolesław
(118)
Beaumont Emilie
(113)
Cartland Barbara
(109)
Głowińska Anita
(107)
Frączek Agnieszka
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Byczek Zuzanna
(102)
Mazan Maciejka
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Żeromski Stefan
(102)
Napierski Stefan
(101)
Szal Marek
(99)
Pedersen Bente
(97)
Szulc Andrzej
(97)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Gawryluk Barbara
(95)
Ochab Janusz
(95)
Kozłowska Urszula
(93)
Kołodziej Katarzyna
(93)
Stanecka Zofia
(93)
Szancer Jan Marcin
(92)
Clark Brenda
(91)
Bourgeois Paulette
(90)
Fabisińska Liliana
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Wasilewski Kazimierz
(86)
Papuzińska Joanna
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Mosiewicz Maria
(83)
Nowak Beata
(82)
Nowicki Artur
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Supeł Barbara
(81)
Marlier Marcel
(80)
Stelmaszyk Agnieszka
(80)
Możdżyńska Aldona
(79)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(79)
Górecka Barbara
(78)
King Stephen (1947- )
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Webb Holly
(77)
Mróz Remigiusz (1987- )
(76)
Nowak Ewa
(76)
Tuwim Julian
(76)
Chomicz-Dąbrowska Lucyna
(75)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Bartkowiak Anna
(74)
Birek Wojciech
(74)
Kledzik Emilia
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Szekspir William
(74)
Chmielewska Joanna
(73)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(73)
Montgomery Lucy Maud
(73)
Nesme Alexis
(73)
Siewior-Kuś Alina
(73)
Kornhauser Julian
(72)
Musierowicz Małgorzata
(72)
Oklejak Marianna
(72)
Stadtmüller Ewa
(72)
Rok wydania
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(7)
1950 - 1959
(3)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(5)
Literatura polska
(1)
Temat
Literatura francuska
(7)
Powieść francuska
(4)
Powieść historyczna francuska
(4)
Hadrian (cesarz rzymski; 76-138)
(2)
Powieść biograficzna francuska
(2)
Beauvoir Simone de (1908-)
(1)
Beauvoir Simone de (1908-1986)
(1)
Francja
(1)
Kultura
(1)
Listy francuskie
(1)
Pamietniki francuskie
(1)
Pisarze francuscy
(1)
Stendhal (1783-1842)
(1)
Gatunek
Powieść
(4)
Listy
(1)
Powieść historyczna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pisarka daje głęboką psychoanalizę własnej osobowości kształtującej się wbrew typowo mieszczańskim ideałom i konwenansom obowiązującym w jej rodzinnym domu i środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.133.1-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 82(091)A/Z M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 627-[634].
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 94(4) M (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Wicehrabia de Bragelonne" jest ostatnią częścią trylogii, na którą składają się jeszcze "Trzej muszkieterowie" i "W dwadzieścia lat później". Zamykają się w niej dzieje odważnych i szlachetnych muszkieterów, zawsze wiernych królowi. Niezwykłe przygody, intrygi dworskie, miłość, walki i wielka polityka. Francja Ludwika XIV i Anglia Karola II, gdzie także rozgrywa się wartka i sensacyjna akcja. Kilka pierwszych rozdziałów, które, swoją drogą, wprowadzają do całości wiele nowych postaci, było dla mnie wystarczającym zapewnieniem o nieutraconej lotności słowa pana Dumas. Znów mogłem stać się widzem - bo książek tego autora się nie czyta, to, co opisują, widzi się i czuje tak intensywnie, jakbyśmy tam byli É na powrót na moich oczach stanęły jak żywe: liczne zamki, w których co rusz odbywały się uczty z jeszcze liczniejszymi ludźmi dworu; pojedynki, na których brzęk stali i zapach prochu wdzierały się w uszy i w nozdrza, nie przysłaniając jednak całej akcji, która, wartka jak najbardziej rwący potok, przyspiesza ze strony na stronę; i oczywiście starania czterech bohaterów, aby jeszcze raz É tym razem niestety ostatni É obronić honor króla. W przeciwieństwie do pierwszej części (äTrzej muszkieterowieö) i kontynuując styl opisywania czwórki przyjaciół w części drugiej (äW dwadzieścia lat późniejö ), Dumas w żaden sposób nie usprawiedliwia ich czynów, które często nie zasługują na miano honorowych. Mam wrażenie, że począwszy od pierwszej części trylogii, autor pisze dla coraz dojrzalszych czytelników, albo też sam staje się coraz bardziej dojrzałym pisarzem, który już nie pobłaża wykreowanym przez siebie bohaterom i stara się pokazać ciemniejsze strony ich natury. Pozostawia tym samym czytelnikowi możliwość oceniania ich samemu, nie dając przy tym żadnych wskazówek, która postać okaże się tą lepszą, a która gorszą. W książce nie ma również osób całkowicie złych ani dobrych, każdy kieruje się swoimi zasadami, które dopiero w przyszłości, tzn. pod koniec książki, okażą się słuszne bądź nie. äWicehrabia de Bragelonneö jest również powieścią najbardziej zróżnicowaną ze wszystkich części. W poprzednich dominowały opisy walk i politycznych spisków. Tym razem do tego wszystkiego É bo i tego nie mogło oczywiście zabraknąć É dołączyły miłosne intrygi, których wielowątkowość i liczba godne są romansu, ale romansu z najwyższej półki. W tej książce wszystkie wydarzenia z pozoru proste i zrozumiałe, po bliższym przyjrzeniu się im okazują się bardzo zawiłe. Ale to też oczywiście plus, bo jaka byłaby przyjemność z czytania powieści, w której wszystko jest dokładnie określone i jasne od początku do końca… Teraz przyszła kolej na wady. Pierwszą z nich jest fakt, że Dumas czasami gubi się we własnych opisach, tzn. opisuje dwa razy tę samą scenę w inny sposób, burząc tym samym pierwsze o niej wyobrażenie, co jest lekko irytujące, choć nie odbiera przyjemności z całej lektury. Drugą sprawą jest popadanie momentami w przesadę w opisach niektórych scen lub postaci É tu na pierwszy plan wysuwa się Portos, najsilniejszy co prawda ze wszystkich muszkieterów, ale bez przesady… Biorąc pod uwagę, że jest to powieść osadzona w realiach XVII-wiecznej Francji, więc w czasach dobrze znanych historykom, jakoś nie pasuje mi umieszczenie w niej postaci o sile iście herkulesowej, która to postać miota lewarkiem do podnoszenia łodzi jak małą gałązką. Tyle o błędach, bo więcej rzucających się w oczy nie dostrzegłem, a te tu wymienione nie wpływają na wrażenia wyniesione z całości, która jest świetna i monumentalna. W którymś rozdziale pada znane stwierdzenie, że äkoniec wieńczy dziełoö É tak też jest i w przypadku tej książki, choć sama końcówka - pomimo tego, że najlepsza ze wszystkich trzech części - jest lekko niejasna. Na zakończenie dodam, że niektórzy mogą się krzywić na niejednokrotnie dosyć niejasne motywy, które popychają głównych bohaterów do działania, ale nie można zapominać, że akcja powieści jest umieszczona ponad trzysta lat temu, a ludzie w tamtej epoce żyjący kierowali się odmiennymi wartościami niż przyjęte przez nas w dzisiejszych czasach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.133.1-3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Wicehrabia de Bragelonne" jest ostatnią częścią trylogii, na którą składają się jeszcze "Trzej muszkieterowie" i "W dwadzieścia lat później". Zamykają się w niej dzieje odważnych i szlachetnych muszkieterów, zawsze wiernych królowi. Niezwykłe przygody, intrygi dworskie, miłość, walki i wielka polityka. Francja Ludwika XIV i Anglia Karola II, gdzie także rozgrywa się wartka i sensacyjna akcja. Kilka pierwszych rozdziałów, które, swoją drogą, wprowadzają do całości wiele nowych postaci, było dla mnie wystarczającym zapewnieniem o nieutraconej lotności słowa pana Dumas. Znów mogłem stać się widzem - bo książek tego autora się nie czyta, to, co opisują, widzi się i czuje tak intensywnie, jakbyśmy tam byli É na powrót na moich oczach stanęły jak żywe: liczne zamki, w których co rusz odbywały się uczty z jeszcze liczniejszymi ludźmi dworu; pojedynki, na których brzęk stali i zapach prochu wdzierały się w uszy i w nozdrza, nie przysłaniając jednak całej akcji, która, wartka jak najbardziej rwący potok, przyspiesza ze strony na stronę; i oczywiście starania czterech bohaterów, aby jeszcze raz É tym razem niestety ostatni É obronić honor króla. W przeciwieństwie do pierwszej części (äTrzej muszkieterowieö) i kontynuując styl opisywania czwórki przyjaciół w części drugiej (äW dwadzieścia lat późniejö ), Dumas w żaden sposób nie usprawiedliwia ich czynów, które często nie zasługują na miano honorowych. Mam wrażenie, że począwszy od pierwszej części trylogii, autor pisze dla coraz dojrzalszych czytelników, albo też sam staje się coraz bardziej dojrzałym pisarzem, który już nie pobłaża wykreowanym przez siebie bohaterom i stara się pokazać ciemniejsze strony ich natury. Pozostawia tym samym czytelnikowi możliwość oceniania ich samemu, nie dając przy tym żadnych wskazówek, która postać okaże się tą lepszą, a która gorszą. W książce nie ma również osób całkowicie złych ani dobrych, każdy kieruje się swoimi zasadami, które dopiero w przyszłości, tzn. pod koniec książki, okażą się słuszne bądź nie. äWicehrabia de Bragelonneö jest również powieścią najbardziej zróżnicowaną ze wszystkich części. W poprzednich dominowały opisy walk i politycznych spisków. Tym razem do tego wszystkiego É bo i tego nie mogło oczywiście zabraknąć É dołączyły miłosne intrygi, których wielowątkowość i liczba godne są romansu, ale romansu z najwyższej półki. W tej książce wszystkie wydarzenia z pozoru proste i zrozumiałe, po bliższym przyjrzeniu się im okazują się bardzo zawiłe. Ale to też oczywiście plus, bo jaka byłaby przyjemność z czytania powieści, w której wszystko jest dokładnie określone i jasne od początku do końca… Teraz przyszła kolej na wady. Pierwszą z nich jest fakt, że Dumas czasami gubi się we własnych opisach, tzn. opisuje dwa razy tę samą scenę w inny sposób, burząc tym samym pierwsze o niej wyobrażenie, co jest lekko irytujące, choć nie odbiera przyjemności z całej lektury. Drugą sprawą jest popadanie momentami w przesadę w opisach niektórych scen lub postaci É tu na pierwszy plan wysuwa się Portos, najsilniejszy co prawda ze wszystkich muszkieterów, ale bez przesady… Biorąc pod uwagę, że jest to powieść osadzona w realiach XVII-wiecznej Francji, więc w czasach dobrze znanych historykom, jakoś nie pasuje mi umieszczenie w niej postaci o sile iście herkulesowej, która to postać miota lewarkiem do podnoszenia łodzi jak małą gałązką. Tyle o błędach, bo więcej rzucających się w oczy nie dostrzegłem, a te tu wymienione nie wpływają na wrażenia wyniesione z całości, która jest świetna i monumentalna. W którymś rozdziale pada znane stwierdzenie, że äkoniec wieńczy dziełoö É tak też jest i w przypadku tej książki, choć sama końcówka - pomimo tego, że najlepsza ze wszystkich trzech części - jest lekko niejasna. Na zakończenie dodam, że niektórzy mogą się krzywić na niejednokrotnie dosyć niejasne motywy, które popychają głównych bohaterów do działania, ale nie można zapominać, że akcja powieści jest umieszczona ponad trzysta lat temu, a ludzie w tamtej epoce żyjący kierowali się odmiennymi wartościami niż przyjęte przez nas w dzisiejszych czasach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.133.1-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"W dzwadzieścia lat później" jest kontynuacją powieści "Trzej muszkieterowie", Aleksander Dumas snuje tu dalsze dzieje czterech dziarstkich, odważnych i szlachetnych przyjacół, którzy po dwudziestu latach znów przeżyła nowe niezwykłe przygody w czasach małoletniego Ludwika XIV i kardynała Mazariniego we Francji oraz rządów Cromwella w Anglii, dokąd autor przenosi akcję tego utworu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.133.1-3 (3 egz.)
Wypożyczalnia dla Dzieci
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 82-3 M (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 82-3 M (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 82-3 M (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 82-3 M (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
W cieniu monumentalnej katedry Notre Dame w Paryżu rozgrywa się dramat uroczej tancerki Esmeraldy, prześladowanej przez namiętnego i chciwego księdza Frollo oraz pyszałkowatego porucznika Foebusa. Osaczona intrygami dziewczyna znajduje schronienie i opiekę u szpetnego dzwonnika Quasimodo ...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.133.1-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-4/-6 M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marguerite Yourcenar (właściwe nazwisko de Crayencour), ur. w 1903 r. w Brukseli, znana początkowo tylko w wąskim środowisku intelektualistów, dopiero po publikacji "Pamiętników Hadriana" w 1951 r. (PIW, 1961) doczekała się światowego rozgłosu. Niegdyś namiętna podróżniczka, od lat mieszka samotnie na wyspie Mount Desert u północno-wschodnich wybrzeży Stanów Zjednoczonych. W 1980 r. została wybrana do Akademii Francuskiej. Jest pisarką o wielkiej kulturze filozoficznej, głęboko tkwiącą w śródziemnomorskiej tradycji, a jej twórczość stanowi przeciwległy biegun tzw. "literatury kobiecej". Biografii Hadriana Yourcenar nadała formę pamiętników pisanych jakoby w przeddzień śmierci ręką cesarza. W książce tej, będącej wynikiem wieloletnich studiów, pisarka ukazuje obraz państwa rzymskiego u szczytu jego potęgi, kreśląc zarazem fascynującą sylwetkę cesarza Hadriana. [...]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821.133.1-3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Marguerite Yourcenar (właściwe nazwisko de Crayencour), ur. w 1903 r. w Brukseli, znana początkowo tylko w wąskim środowisku intelektualistów, dopiero po publikacji "Pamiętników Hadriana" w 1951 r. (PIW, 1961) doczekała się światowego rozgłosu. Niegdyś namiętna podróżniczka, od lat mieszka samotnie na wyspie Mount Desert u północno-wschodnich wybrzeży Stanów Zjednoczonych. W 1980 r. została wybrana do Akademii Francuskiej. Jest pisarką o wielkiej kulturze filozoficznej, głęboko tkwiącą w śródziemnomorskiej tradycji, a jej twórczość stanowi przeciwległy biegun tzw. "literatury kobiecej". Biografii Hadriana Yourcenar nadała formę pamiętników pisanych jakoby w przeddzień śmierci ręką cesarza. W książce tej, będącej wynikiem wieloletnich studiów, pisarka ukazuje obraz państwa rzymskiego u szczytu jego potęgi, kreśląc zarazem fascynującą sylwetkę cesarza Hadriana. [...]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821.133.1-3 M (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rougon-Macquartowie: historia naturalna i społeczna rodziny za drugiego cesarstwa)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821.133.1-3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821.133.1-3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej